Skip to content

Sommerfestivalen i Selbu!

12/07/2010

Tre uker siden jeg var på ferie, men husser det som om det var i går!

Kaasa og jeg dro opp Fredags morgenen ved 8 tiden, og la ut på veien. Kun oss to, og den flotte bilen til broder’n. Vi var nå på vei tell Selbu! Hvert år arrangeres Sommerfestivalen i Selbu, og etter å ha fått blod på tann i fjor, måtte vi ta en tur opp dit igjen i år.

Bil er greit, for da går det an å legge inn klær og mat slik at det ikke blir så forbanna fuktig, for fuktig blir det. Hele helga regnet det, og vannstanden hadde ikke vært så høy på 20 år! Overforsvømmelser og vann i telt opplevde vi, samt en heidundrendes fest.

To store navn er jo Dum Dum Boys og Postgirobygget, da sistnevnte faller under kategorien min favoritt. Jeg har sett døm live 5 ganger, og fremdeles ikke en eneste gang uten at himmelen åpner seg! Ellers på spillelista denne helgen stod; E-Type, Åge og Sambandet, Paperboys, Chand, Dirty Deeds, Johnny Logan og Donkeyboys.

Mye mennesker, og etter hvert som konserten er i gang, blir man sugd inn i menneskemassen, og presset fremmover. På et punkt var jeg like ved gjerdet, men følelsen av at så mange mennesker koser seg på en gang overgår den følelsen av å bli most til døde. Og med most til døde mener jeg at du får deg et trøkk. Mens jeg merket presset funderte jeg på hva som ville skje om noen falt, og det fikk jeg fort befare; en drita full frøken deiset rett i bakken, og selv med vakter rundt, tar det tid før de når frem. Skrekkscenarioet er jo selvsagt at hu blir trampet i hjel, men den gang ei! ALLE sørger for å få hu opp, og dytter henne bakover og ut i ”frihet”. Fantastisk.

Mye vann var det, og grilling ble det derfor dårlig med. Så på hjemturen stoppet vi midt oppe på fjellet, og koste oss gløgg med pølser og grillribbe. Og selv om grillen bestemte seg for å være vrang og bruke en time(Red;kanskje en smule overdrevet) på å varme opp maten, ødela ikke det stort.

Hjemturen kort fortalt; Skog, rein, regnsdyr, sævv, skog, rein, sævv, hest, ku, skog, rein, teite rådyret som løp over veien, hjemme.

Gleder meg til nesteår=D

2 kommentarer leave one →
  1. Kristian permalink
    24/11/2010 12:22

    Jasså, du har egen redaktør på bloggen din? Impressive.

Legg igjen en kommentar

