Skip to content

Første runde i køppen!

13/05/2010

Min største lidenskap i verden er som tidligere skrevet fotball. Mer konkret Moss FK. Jeg har tenkt en del på å skrive mer rundt det, men blir holdt tilbake. Tenkte jeg sku gjøre noe med det nå. Hvorfor har jeg ikke skrevet noe tidligere? Nei, kommer vel av den enkle grunn at jeg har stått mellom Moss FK eller fotball generelt. Det ender nå med en blanding, og mye hvordan jeg opplever det som supporter.

I dag spiller Moss sin første runde i Cupen mot Korsvoll borte. NM i fotball startet første gang i 1902, dog artigste jeg har lest vedrørende cupen er at det ikke ble reelt før i 1963 for det var først da Nord-Norge fikk lov til å delta. Lagene oppe i Nord opplevde samme problemet i serien,  nettopp fordi de ikke fikk mulighet til å spille i øverste divisjon(Daværende 1. divisjon) før i 1973

I teorien burde det være relativt enkelt å komme seg til runde to, og hvert fall etter jeg leste disse funfactsa på m-a.no;

–       Fra 2005, har Korsvoll vunnet 0 av 5 ganger på hjemmebane i cupen

–       På 5 år har Moss i gjennomsnitt kommet til runde 3

Dette har ingenting å si. Selvfølgelig statistikk er en pekepinn, men allikevel ville jeg ikke satt penger på det. Og etter å ha fult MFK i noen år, så har de en tendens til å knuse alt som er av statistikk, egentlig både positivt og negativt.

Men jeg er klar for seier, for er i teorien litt idioti å forberede seg på tap mot et 3. Divisjonslag(uten å måtte høres for kjepphøy ut) ”Vi er på vei til Ullevaal” er litt for tidlig å synge, men hadde vært moro å kommet lengre enn Glomme i hvert fall🙂

Så nå har jeg tatt på meg finstasen og ska ut og rusle, for nå bærer det av gårde til Oslo.

One Comment leave one →
  1. 16/05/2010 21:49

    Jeg liker veldig godt å høreat det er flere som er tatt av sprøyteskrekken! Elg-i-vann-fobien er mest av alt skremmende!

Legg igjen en kommentar

