Skip to content

Nå ska jeg begynne å trene!

11/05/2010

Våren står for anmarsj, og dette er høysesong for trening, og ikke minst strandkropp! Hvert år når hestehoven springer frem, og det er gåsunger på trærne, starter slankehysteriet fra julen året før. Dog det som fascinerer meg mest, er at det tar Norges befolkning 4 måneder før julematen fester seg til hofta.

Jeg er av det slaget som har satt som nyttårsforsett å begynne å trene! Høsten 2008 sa jeg opp mitt abonnement på Ditt Treningssenter, nettopp pga det var bortkastede penger. Jeg blir fort demotivert av å trene aleine på treningssentre, av den enkle grunn at jeg har en tendens til å bli rettet på. Av de 10 gangene jeg var der, slo det overhode ikke feil at det kom bort en eldre kar som sku vise meg hvordan apparatene virker. Og det i seg selv er grunn nok for at jeg holder meg borte.

Men nå ska jeg begynne på nytt! I morgen tidlig før jeg ska på skola ska jeg ta en joggerunde i Nesparken. Om jeg gleder meg? Du har ingen anelse hvor mange dårlige unnskyldinger jeg har kommet på bare de 4 timene jeg har vært på jobb i dag. Unnskyldninger godtas ikke i morgo!

Slankehysteriet er for full gang, men merker at det ikke er det som driver meg. Stranda går jeg ikke spesielt mye på om sommeren allikevel, og det å gå ned i vekt når kroppen er forfordelt i forhold til fettmasse kan fort gå enda verre. Det som driver meg derimot er å komme i form! Slippe å bli andpusten  når jeg går opp fra Kiwi med handlevarer! Trene litt muskler på overkroppen er noe jeg har forsøkt å få til et par ganger i måneden, med der og kan jeg bli bedre. Eneste plassen jeg regelmessig får trent er magen når jeg synger på kamp hver søndag. Har merka det godt at hjelper å ta i litt ekstra der🙂 Jeg har og veldig lyst til å prøve å komme i spagaten!

Selv har jeg en fantastisk dårlig holdning, og går veldig fremoverlent, så derfor tenker jeg mye på ryggmusklene. Her er noen gode tips. VG har ofte mye bra tips for trening, og ikke minst kosthold! De har svar på det meste.

Så da er det bare å ønske deg lykke til med treninga! Er du ikke motivert, finn en som er like lite motivert som deg, for det gjør det enklere å starte. Sitter med følelsen av at starter en med noen på samme nivå som deg selv, så er det enklere å komme seg ut, og ikke minst presse hverandre også. Kjenner du noen som trener regelmessig, kan det og lønne seg å forhøre seg med han eller henne. Dermed får du enkelt noen gratis tips.

Nå er det dusjen, så prekas me!

3 kommentarer leave one →
  1. Knut Helge permalink
    11/05/2010 19:42

    Merker jeg er litt misunnelig på motivasjonen din, hehe ;P

    Btw… skal du på skolen i morgen?

  2. 12/05/2010 08:39

    Lykke til med treningen snuppa🙂

  3. 12/05/2010 10:35

    Takker🙂

    Og motivasjonen er der så lenge du tar tak i den når den dukker opp🙂

Legg igjen en kommentar

