Skip to content

What to do?

28/03/2010

Blir litt iherdig med den store oppgaven vi har på skola nå, så blogging og andre hverdagslige ting blir litt satt bort dessverre… Men har tenkt en del i det siste, og tankene styrer mot fremtiden. Hva skjer, og hva skal jeg gjøre?

Jeg har tenkt mye både på skole og jobb. Jeg har søkt litt rundt for å få klarhet i hva jeg aller helst vil gjøre, men det virker ikke så enkelt. Men aleine er jeg nok ikke! Derfor ønsker jeg å gi noen tips om hva som kan gjøres i en slik situasjon!

  • Legg ned tanker om hva du har lyst til å gjøre
  • Titt på alle skoler som er relevant for deg – bestill studiekataloger
  • Jobb vs. Skole? Legg inn CV på nettet, og søk aktivt på stillinger
  • Forhør deg med rådgiver
  • Snakk med venner og familie for å få andre synspunkter
  • Finn ut hvilken av dine mål som passer seg med arbeidsmarkedet
  • Ikke gi opp!

Jeg har søkt og tittet, og kommet frem til at jeg ikke kan bygge på min studieretning i Norge av den enkle grunn at utdannelsen ikke har studiepoeng. Dog det finnes allikevel kurs og fag det går ann å ta uten, og allikevel bygge opp en kompetanse!

Ellers har jeg funnet noen sider der du kan legge inn en CV. Koster ingenting, og ved å skrive en god, og ikke minst personlig CV selger du deg bedre. Academic Works, Karrierestart og Finn er noen sider du kan ta en titt på.

Tidligere har jeg gått på BI, og tatt studie Markedsøkonom. Jeg vurderer også sterkt å ta opp et par av de eksamenene der som ikke akkurat var A-materiale for å ha enda mer å gå på. Men får fortsette å søke og titte, og håpe det meste blir klarere snart🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

