Skip to content

Gammel hund lærer nye triks!

22/03/2010

Søndagen var jeg i Kongsberg sammen ei meget god venninne av meg(Red; som for øvrig bor der) Vi var i Kongsberg Skianlegg og cruisa ned bakken. Kathrine er en typisk nordmann og er selvfølgelig født med ski på beina. jeg derimot er IKKE det, selv om vinter og snø er det beste jeg veit. Mitt mål er å lære meg å stå ordentlig på brett, noe jeg ikke vil påstå er beskrivende for det jeg forsøker å utføre i bakken.

Jeg var litt treg denne morgenen så rakk ikke å ta med eiga brett, men fikk låne av Kathrine. Hennes brett er mindre enn mitt, men igjen det gjør det litt enklere å manøvrere når jeg kaver. Og med kaver mener jeg iherdig jobbing ut av buskas, kratre, unnvike stup og lignende. Denne søndagen var det en haug av barn som stod på brett, og sikker på at noen av dem var helt nede i  4-5 års alderen. Dette fikk meg til å tenke…

Barn har enklere for å lære seg ting, av den enkle grunn at de ikke er redd. De er ikke redd for å falle, og ikke minst prøve nye ting! Jeg merker at det å beholde barnet i meg medfører en viss risiko, men forsøker å leve opp til det samme. Ved å prøve ut diverse som å kjøre terreng, begi meg nedi ulendt terreng og hopp, så får jeg en bedre feeling av hvordan kontrollere balansen, og få en viss peiling på teknikk.

Av natur ska jeg lære meg nye ting, og gjerne alt på en gang! Jeg har tru på at med den mentaliteten utsetter man seg selv for diverse utfordringer, men også hvordan takle disse utfordringene! Skal man safe alt her i verden vil hverdagene for det første bli forbanna kjedelige, men også vil læringskurven være relativt slak.

I det meste jeg prøver på virker jeg utrolig klønete, men etter å ha tenkt litt over det, kommer det av den enkle grunn at jeg prøver på noe jeg ikke kan! Første dagen med rollerblades sitter godt i minne, med om lag 400 fall i løpet av et par timer, og ikke minst en meget forslått kropp. Dette har også skjedd ved forsøk på skøyter, brett, ski og aking.

Vil du prøve noe nytt, så dermed fall! Tør å skade deg litt, og fremstå som inkompetent, for i lengden vil du faktisk sitte igjen med en god del kunnskap og erfaring mange andre vil bruke lang tid på å oppleve! Lek og ha det moro, ikke ta deg selv høytidelig og tenk på hvordan det ser ut. Det skal faktisk mye til for å skade deg ordentlig. (Red; IKKE tru du er ekspert! Det går ann å prøve ut nye ting, uten å satse på det mest helsefarlige!)

Så nå er det tilbake til morgenens glass med sjokkomelk, for dette må være grunnen til at jeg har kun brekt to bein i mitt 23 år gammelt liv🙂

2 kommentarer leave one →
  1. per permalink
    09/04/2010 17:46

    bra side:-) Hilsen reklamemann

Legg igjen en kommentar

