Skip to content

Arroganse på høyt nivå?

21/02/2010

Petter Northug blir stormet etter han forsvant etter rennet i går uten å si så mye som et ord til media. Arrogant? Vil jeg ikke påstå.

Jeg har forståelse for at Northug ikke orket å snakke med noen, av den enkle grunn at dette er hans andre løp som ble ødelagt av annet enn dårlig form, og tid. Jeg og hadde vært relativt forbanna om det var det tekniske som ødela  for sjansene mine.

Første tanke når jeg fikk med meg at første løp ble ødelagt av dårlig smøring tenkte jeg dårlig unnskyldning frem til jeg forstod hva det innebar. Men uhell skjer, og når skiene var preparert til det ypperste igjen så jeg frem mot metall i Northugs favør. Derimot når han er så uheldig å opplever at Marcus Hellner knekker staven hans, uten at han ender historisk som Brå, så er det lov å bli forbanna!

Jeg vil tru han var like flau som forarget etter tabbe på tabbe. Selv om ingen kan konkret klandres etter siste hendelse,  så er det en fin måte å kontrollere sinne uten å måtte uttale seg til hele verden. Hvordan ville en slik kommentar blitt?

Jeg veit ikke åssen han er som person, og regner med han har fått innføring i hva som skal sies og ikke, men tenk deg en kommentar basert på absurde hendelser. Jeg vil anta at frustrasjonen ville tatt overhånd, og avisoverskriftene ville vært større.

Men igjen, han er en stor løper, og burde tatt to ord, men klandrer han ikke for at han unnlot å la være. Dessverre må jeg vel si hovmod står for, sjølv om det var på en relativt stygg måte.

2 kommentarer leave one →
  1. 21/02/2010 13:03

    Jeg synes ikke han skulle trenge å si noe, selv ikke om han hadde vunnet. Er ingen ting som tilsier i hans jobb som skiløper om at han MÅ snakke med pressen. Så jeg synes det egentlig er alle de som hetser han for ikke å snakke som er de usportslige!

    • 21/02/2010 13:16

      Trur han gjorde det rette valget, og jeg er forøvrig enig i deg med usportsligheten i det hele. Synes det er blitt blåst opp i proposjoner, og dermed gleder meg over alle de som slår tilbake på hetsen mot han!

Legg igjen en kommentar

