Skip to content

Mye tanker i lite hode

19/02/2010
tags:

Fremtiden er skummel. Du veit ikke hvor du havner, hvem du møter eller hva som skjer deg. Og ikke minst hvor mye av fortiden kommer egentlig til å forfølge deg?

Jeg preka med en kamerat av meg, og vi var begge enige at vi savnet barndommen, og sku gjerne levd der noen år til. Ingen bekymring, ingen forventning og kun lek. Det går fremdeles ann å leke, men bekymring og forventning sitter på hver sin skulder og poker deg i nakken.

Mange trur jeg har store planer for fremtiden, mye pga jeg går på skole. Selvfølgelig, jeg har lagt planer, men jeg kan ikke være sikker på at alt går slik jeg ønsker! Jeg veit ikke om jeg kommer til å studere når jeg er ferdig på NKF, eller om jeg skal forsøke meg rett ut i arbeidet. Det som skremmer meg mest er vel tanken på at det er sannsynligvis nå jeg får  den største forandringen i mitt liv. Det er nå en ny epoke vil starte.

En god del av mitt kull er nå i fullt arbeid, klar for å stifte familie(Red; noen har faktisk gjort det alt) og jobber seg mot pensjonstidene. Selvfølgelig det er fullstendig feil å påstå det, for de har jo også den delen som faktisk kalles leve igjen. Men jeg tviholder på det jeg har. Jeg er klar for å løpe fra meg, kødde rundt og ikke minst mate nysgjerrigheten min.

Mange dager sitter jeg med følelsen av at jeg kommer til å gå forbi et punkt av livet jeg absolutt burde få med meg, og dermed gå glipp av en vesentlig viktig periode. Jeg er redd for at barnslighetene skal overgå såpass, og avvisningen være så stor at den kan være på kanten til for seint. Men selv med sånne tanker, klarer jeg ikke tvinge meg til å ta valg jeg egentlig ikke ønsker. Jeg vil ikke gjøre noe bare pga det er det som er best i lengden, for jeg skal føle det riktig nå! Jeg kan ikke påtvinge meg følelser, for så å mulig ødelegge for andre.

Noen dager tenker jeg litt for meget, men det kommer av at jeg har en magefølelse som gjør meg bekymret. Hvorfor har jeg enda ikke funnet ut, men det føles som en blanding av nervøsitet og samtidig at den er på vakt. Jeg har en intuisjon av at noe kommer til å skje, og når det skjer, spinner det mye rart oppi topplokket for å prøve å finne ut hvorfor.

Jeg har en feeling av at det kommer av at jeg ikke veit hva som skjer etter skola enda.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

