Skip to content

Jeg gleder meg til…

24/01/2010

Jeg eier ikke forventninger. Jeg ser positivt på de små gledene i livet akkurat pga jeg ikke har forventning til at det blir bra. Det er litt feil, fordi jeg mangler tru på en del gode ting. Jeg sier ikke at jeg ikke håper, for håpet står sterkt! Men etter å ha mottatt skuffelse på skuffelse veit jeg hva jeg ikke skal glede meg til.

Er en håndfull personer og saker jeg fremdeles gleder meg over, og som jeg veit jeg har tillit til, og for å havne på stadiet der jeg ikke gir de så mye tanke lengre, så er det en lang vei.

Prøver heller ikke påstå at jeg ikke bryr meg om det jeg ikke har forventninger til, er bare det at blir det sagt noe, så prøver jeg å se hva som skal få det til å fungere, men tør ikke glede meg helt før det er oppnådd.

Det hender en og annen gang at det glipper, gjerne på feil plass. Dette resulterer i at jeg igjen blir skuffet, og det pleier å slå feil ut på dem det ikke omgår. Jeg blir oppmuntret hele uken, går og gleder meg og hengir meg helt! Men når helgen kommer blir jeg sittende igjen og lure på hva som gikk galt.

2 kommentarer leave one →
  1. 25/01/2010 16:51

    Nå må du fortelle om det funket, Vriompeisen.

Legg igjen en kommentar

