Skip to content

«Jesus loves you!»

21/10/2009

Uansett hvilken by i Norge jeg havner i, opplever jeg bestandig å bli stoppet en eller annen gang av noen som vil formidle det de står for. Som eksempler har det vært Tele2, Omega3, NSBs spørreundersøkelser div. treningssentre, religion, fotball etc.

Første tanken ved overskriften kan mulig skremme, men for å poengtere så forsøker ikke jeg å frelse noen, bare siterer det en dame fortalte meg mens jeg ventet på toget i dag!

    Det var en engelsktalende dame som ønsket å formidle om Jesus og sin religion, og lurte på mine tanker rundt Jesus. Selvfølgelig var det hele på engelsk, og når jeg blir overrumplet med slike spørsmål på et annet språk når jeg selv er i min lille egen verden bestående av blomster og bier, og absurde ting så føler jeg meg fort som Bambi på isen! Klarte å stuttre frem at jeg ikke har spesielt tru på Gud og Jesus, men tror at det finnes mer enn hva man ser, men jeg kan ikke peke på hva!

    Personlig føler jeg at religion fører til mye jævelskap i verden, men samtidig synes det er et godt tiltak for de som trenger det! Finnes mange som har problemer, og ikke minst føler seg aleine her i verden og jeg har tru på at en tru kan hjelpe de å finne en grunn med hverdagen de går igjennom. Dog jeg føler at så lenge det jeg gjør gir meg glede og en meningsfull hverdag, så vil jeg ikke forandre min livsstil pga verdens mest solgte bok!

      Jeg ble meget positivt overrasket for jeg opplever i de fleste tilfellene at religiøse mennesker er nesten mer innpåslitne enn Tele2 selgerne, men denne dama tok hintet med en gang og gav meg kun en flyer med enda mer engelsk tekst.(Derimot synes synd på dama ved siden av meg, for hu fikk selvfølgelig en ”profet” som har jamret om det samma nå i den halvtimen jeg har sitti her og venta på toget)

      Jeg beundrer pågangsmotet deres, for jeg vil tru det er like enkelt å selge religion, som det er å selge støvsugere på døra! Hadde jeg sett samme innsatsvilje i arbeidssammenheng så hadde man stått bak et seriøs grundig stykke arbeid!

        Og så du vet det, Jesus elsker deg selv om du ikke lever i trua nå. Du har bestandig mulighet til å be om tilgivelse☺

          (I det innlegget gikk i pressen så har disse religiøse menneskene fått tak i en kar som viser interesse for det de gjør! Dog om han trur han kan få napp på pikene, så er det fare for at han må finne seg et nytt beiteområde…)

          No comments yet

          Legg igjen en kommentar

