Skip to content

7 grunner for at man slepper å ha en mann i huset!

17/10/2009

Jeg har ikke på noe vis noe i mot menn, men som 1/3 av Norges befolkning så er jeg aleine. Og for da å oppmuntre med at man ikke trenger å være i et forhold for å få ting gjort så drar jeg dermed ut det positive ved å ikke ha en kar i huset=)

1. Tomt for liten ved

Hva er vel ikke mer irriterende enn at det er tomt for ved som passer i ovnen! Så lenge man har en favn igjen stående utenfor, er det bare en ting å gjøre; nemlig finne frem en øks og dælje løs! Nå skal det sies at det ikke er å anbefale om du er dårlig på å sikte, eller rett og slett er redd for å plante øksa i kneskåla, men stå stødig, sikt og smell våpenet nedi kubben!(Ikke anbefalt for dere under 16)

2. Laptopen oppfører seg rart

Du har fått noen programmer som ikke vil fungere, eller du får noen feilmeldinger du ikke har en sjanse til å forstå? Then google it! Ca 90 % av det jeg googler får jeg svar på, og da slepper man å stille unødvendig idiotiske spørsmål som trøkker oss enda lengre ned på listen ”Hvorfor kvinner fremstår som amøber”

3. Dusjen er tett

Da tar du på deg gummihansker, finner frem en liten kniv, en søppelpose og står klar med plumboen

  • – Ta på deg hanskene
  • – Jekk sluket opp med kniven
  • – Lukk øynene og trøkk fingrene nede i sluket
  • – Kast alt det bortbarberte året i posen
  • – Og avslutt det hele med en real mengde Plumbo. (Og nei, musikken fungerer ikke her) Trenger ikke ringe en rørlegger for detta, og samtidig slipper de kostbare støpeneglene å få seg en knekk.

4. Ny seng

Har du nettopp kjøpt deg en ny seng, og det er på tide å få den opp? Ring en venninne, evt. bruk roomien om du har en, ta deg en Tuborg og stå klar med hammeren! Tru meg, det kommer til å bli en helaften, selv om du finner ut at snekkeren med de altfor sterke brillene som har satt opp veggene på rommet dit overhode ikke har hørt om vater, og dermed passer ikke senga på tvers.

5. Ommøblering

Fungerer på samme måte som å sette opp nye møbler. Snakk løst med venninna eller roomien som du ringte over om hvordan du ønsker å ha det, ta en Tuborg og gjør den andre helaftenen på en uke! Går det ikke an å bære sofaen, så dytt den dit du ønsker den=)

6. Kjøp av ny TV

Hva har man ikke en bestekamerat for? Er du redd for å la deg lure av han kællen på Elkjøp så ta med kameraten din og du vil fort se at du finner akkurat det du har bruk for!

7. Andre tekniske og praktiske saker som ikke er nevnt – www.google.com

Mye opplevelser i løpet av en uke som du trenger svar på med en gang, er det bare å sette seg på nettet og søke! Som nevnt tidligere, er fremdeles minimalt av det jeg lurer på som jeg ikke får svar på ved å bruke denne flotte søkemotoren! Søk deg frem, og du sitter igjen med mye gode løsninger etter hvert=)

Nå spør du deg kanskje hvorfor jeg valgte akkurat 7 og ikke 10, men det kommer ganske greit av at mye av det jeg kom på ikke helt havnet under den praktiske listen. Og når du nå har fått en positiv følelse av at du klarer deg selv så tenk på at du slipper å snuble over klær som av en eller annen grunn har landet på utsiden av skittentøyskurven, den usynlige middagen som står klar når du kommer hjem, etc.

Og for de som ikke har en kjærring i huset, går det jo an å ta frem;

  • – Lave telefonregninger
  • – Kun 2 par sko i gangen
  • – Slipper å tømme støvsugeren for sminke og lus
  • – Fjordland er å få på Kiwi
  • – Guttekveld selv på hverdagene

Så ha en god dag videre, og rett meg om jeg er helt på jordet!

5 kommentarer leave one →
  1. 21/10/2009 04:25

    Hehe, morsom liste, spesielt den på slutten!

    Men… Fjordland? Hva er det dere jenter tror om oss…?😉

  2. Kaasa permalink
    25/10/2009 18:47

    Hva skal man med Fjordland når man har First Price? Man klarer seg forsåvidt fint med Toro og Tine, middagen min i dag er grøt og koster meg 10 kr og lager seg nesten selv.

    Btw, synes det blir litt mye Tuborg. Det finnes annet øl…

  3. 01/04/2011 19:46

    hos meg er de da litt mer en to skor??😛

Legg igjen en kommentar

