Skip to content

Salgsknep

10/10/2009

Jeg og roomien var på Kiwi i går og sku handle inn litt snacks, og ble stående foran et tårn med Pringles! Vi hadde begge sett reklamen om at det sku være 90 flak i et slik rør, så dermed tok vi utfordringen!

Et rør med paprikabefengte flak la vi i handlekurven, og ruslet videre mot kassa.

Vel hjemme startet vi å telle opp og kom frem til at det var 95 flak i et slikt rør.

DSC00222

DSC00220

Så kommer tankene. Oddsen for at jeg hadde kjøpt Pringles om jeg ikke følte et absolutt tvang til å motbevise det hele er minimal. Derimot har de funnet en måte å selge til de mest nysgjerrige, og opplysningssyke menneskene der ute! Andelen slike mennesker ligger vel rundt alderen 18-28 vil jeg tru, og i Norge vil det tilsvare ca 300.000.

Pringles har kjørt kampanjen sin basert på nysgjerrighet, og det er vel også en og annen som kommer til å kjøpe det på nytt pga 1. De ble hektet av smaken, eller 2. De SKAL finne et rør med færre flak i.

Men jeg begynner dermed å tenke videre; hva gjør man om man finner et rør som ikke står til forventningene? Er ikke bare å sende inn og si – ”Det var bare 89 i den! Heeeelt sant! Jeg har IKKE spist noen!”

Så egentlig har de bare funnet en genial måte å markedsføre seg.

Gleder meg til neste produkt en skal forsøke å motbevise!(Forhåpentligvis med litt mer hell…)

No comments yet

Legg igjen en kommentar

