Skip to content

System i rotet!

09/10/2009
tags: , ,

Mitt store problem heter Orden. Jeg klarer ikke leve med Orden. Orden roter opp hodet mitt.
Selvfølgelig klarer jeg ikke å leve med bare rot, men rot blir det allikevel.

Optimalt skulle jeg ha ryddet rommet tre ganger i uka, men tiden strekker ikke til, så i bunn og grunn så sover jeg i et Walk-in-closet!
Det ligger klær på gulvet, i senga, på bokhylla, under senga, bort i mot alle plasser enn inne i skapet! Så jeg må kaste. Eller få et større skap. Men det er det ikke plass til.
Skapet mitt består av tre hyller, men det er ikke optimalt når jeg har mer enn tre typer klær. Heldigvis har jeg en egen kommode for undertøy og sokker og tights, men det løste ikke problemet mitt. Jeg forsøkte så å henge opp alt jeg har av kjoler, skjørt og skjorter, men da var det plutselig ikke plass til å henge opp alt.
Jeg må begynne å se om jeg virkelig trenger alt.
Og ikke nok med at det er mye klær, men det er fort blitt mye sko og jakker ævv! Må jo ha sko. Og jakker. Før jeg begynte i Din Sko hadde jeg 2 par sko. Nå har jeg 27. Blir en del sko.
Jeg er sikker på at Orden kommer inn på rommet mitt når jeg sover, og lager rot.

Bøker er det mye av også. Kjøpte meg hylle slik at skoene og klæra skulle få plass i klesskapet. Nå er hylla mi full. Og har fremdeles bøker i senga.
Trur jeg må kjøpe meg en villa…

Jeg har nå begynt å forsøke å rydde hver gang jeg har tid, og får kastet mye etter hvert, så det kommer seg. Men nå er problemet beveget seg over på macen i stedet, for Orden har forstått at jeg begynner å få kontroll. Av en hardisk på over 100 GB plass lever jeg jevnlig på 80 MB, og må slette etter hvert. Jeg har gått igjennom alt gang på gang, men jeg ser ikke hvorfor alt tar så mye plass. Kunne ønske Orden var i mine sko en dag for å oppleve hvordan alt baller seg på.

Eneste plass Orden ikke får tilgang er i hodet mitt, så der er det faktisk rolig.
Trur jeg må søke om flere timer i døgnet.

Leste at ”Et ryddig skrivebord henviser til en rotete skrivebordsskuff” så jeg antar at dette bare viser at jeg har kontroll. Ser jeg på det dypere viser det seg at ved at jeg lever som jeg gjør så finnes det heller ikke antydning tell mørkere tanker. Trur jeg skal slutte å analysere, for nå er bloggen i ferd med å bli et virrvarr ævv…

2 kommentarer leave one →
  1. Parasoll permalink
    26/10/2009 23:58

    Men du er flink på å lage stier slik at du kan navigere rundt i rotet da Monix.. Vi liker deg som du er….

Legg igjen en kommentar

